Door de corona crisis is het nog belangrijker geworden om online zichtbaar te zijn. Maandenlang konden klanten weinig naar fysieke winkels en horecagelegenheden, dus waren ze op webshops en social media aangewezen. Ook nu de corona maatregelen deels zijn opgeheven doe je er als onderneming goed aan om online zichtbaar te zijn. 5 redenen op een rij:
1. Houd je openingstijden up-to-date
Nu de corona maatregelen enigszins zijn versoepeld, beginnen mensen langzamerhand weer online te zoeken naar hun favoriete horecagelegenheden en winkels. Consumenten willen graag weten waar ze aantoe zijn, dus het is verstanding om je openingstijden up-to-date te houden. Ben je weer open zoals gewoonlijk? Of heb je nog aangepaste openingstijden? Pas het aan in bijvoorbeeld Google Mijn Bedrijf zodat geïnteresseerden de juiste openingstijden te zien krijgen!
2. Informeer klanten over de gang van zaken in jouw onderneming
Gelukkig konden veel restaurants en cafes 1 juni 2020 weer opengaan. Helaas moeten veel horecaondernemingen en winkels wel wat aanpassingen doen om de veiligheid van bezoekers te kunnen waarborgen. Heeft jouw onderneming speciale aanpassingen gemaakt waar je klanten van op de hoogte moeten zijn? Laat het weten op social media en op je website. Zo komen zij goed voorbereid bij je langs.
3. Laat klanten online bestellen
Niet iedereen zal het meteen aandurven om weer naar je onderneming te komen. Daarom is het een goed idee om je producten of services online aan te bieden op bijvoorbeeld een eigen webshop. Zo kun je ook nog eens nieuwe klanten bereiken die niet bij je om de hoek wonen en die liever jouw producten thuisbezorgd krijgen.
4. Laat klanten online een plek reserveren
Heb je een horecaonderneming? En wil je voorkomen dat bezoekers worden teleurgesteld omdat je horecazaak, met het nieuwe maximum bezoekers, vol zit? Laat klanten online een tafel bij je reserveren! Dit is eenvoudig te installeren op een website, waarbij klanten uit een bepaald tijdslot kunnen kiezen om bij je langs te komen.
5. Behoud contact met je klanten
Nu we inmiddels bijna drie maanden veelal thuis zitten, zullen sommige mensen jouw onderneming al een beetje vergeten zijn. Wees online zichtbaar om het klantcontact warm te houden. Laat weten dat je je klanten mist, en dat je snel weer voor ze klaar staat. Zo zullen ze, wanneer alle corona maatregelen zijn opgeheven, zeker aan je denken en bij je langskomen!